2014. március 5.

Citromos csirkeragú leves







Hozzávalók: 1  csirkemell, 3 sárgarépa,  2 petrezselyemgyökér, 1 zeller, 1 hagyma, 5 dkg rizs, 2 dl tejföl, 3 tojás sárgája, 2 evőkanál olaj, 1 citrom, 1 csokor petrezselyemzöld, só, bors


Elkészítése: 
1. Előkészítjük a hozzávalókat

2. A csirkemellet 2x2 cm-es kockákra vágjuk.

3. A zöldségeket megtisztítjuk, a répákat 1x1 cm-es kockákra, a hagymát apróra vágjuk.

4. Az olajon üvegesre dinszteljük a hagymát, majd hozzáadjuk a csirkemellet és fehéredésig pirítjuk. 

5. Hozzáadjuk a zöldségeket és együtt dinszteljük tovább. Felöntjük vízzel, megsózzuk, megborsózzuk és lassú tűzön megfőzzük.

6. Mikor a hús meg a zöldségek félig megfőttek, hozzáadjuk a rizst és készre főzzük.

7. A tejfölt elkavarjuk a tojássárgájával és beleszorítunk  3-4 evőkanál citromlevet.

8. A levest levesszük a tűzről és 5-6 merőkanállal felhígítjuk a  tejfölös keveréket, majd visszatöltjük a levesbe. Erre a hőkiegyenlítésre azért van szükség, hogy a tejfölös tojás ne menjen össze a forró levesben. A petrezselyemzöldet apróra vágjuk, hozzáadjuk az ételhez és ha szükséges még kevés citromlével savanyítjuk. Lefedjük és 15 percig pihenni hagyjuk. 


A recept megjelent a2014, februári Főzőiskolában .



3 megjegyzés:

Okki írta...

A gulyásleves mellett ez a másik kedvenc levesem, nagyon szeretem. Mi is hasonlóan készítjük, csak rizs nélkül. Nagyon guszta! :)

Flögi írta...

Nagyon gusztusos! Még nem főztem ilyet. A rizst én is kihagynám, nem vagyok túl nagy riszrajongó, levesben nekem abszolút elképzelhetetlen. Kimásolom a recepted, valamikor kipróbálom. üdv

marisz57 írta...

Akár én is írhattam volna a receptet, mert szóról szóra így készítem. Na jó, ha tojásszűkéban vagyok, akkor előfordul, hogy anélkül, csak citromos habarással készül.
nagyon szeretjük!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...