2013. október 1.

Kacsazsíros pogácsa





Hozzávalók: 50 dkg liszt, 25 dkg tehéntúró, 10 dkg kacsazsír( vagy libazsír), 15 dkg vaj, 1 tojás, 2 evőkanál tejföl, 2,5 dkg élesztő + 0,5 dl tej, 1 kávéskanál cukor, 1 evőkanál só;
 a tetejére: 1 tojás sárgája + 0,5 dl tej, 25 dkg sajt

Elkészítése: Az élesztőt szétmorzsoljuk a cukros tejben és hagyjuk felfutni. A lisztet átszitáljuk, szétmorzsoljuk benne a vajat meg a zsírt, közepébe mélyedést csinálunk és beletesszük a tehéntúrót, a felvert tojást, a tejfölt, az élesztős tejet, a sót és összegyúrjuk. 30 percig kelni hagyjuk, majd lisztezett lapon 2 cm vastagságúra kinyújtjuk és 3 cm átmérőjű kiszúróval kiszaggatjuk a pogácsákat. Tetejüket lekenjük a tejjel elkavart tojássárgával és bőven megszórjuk reszelt sajttal. Újabb 30 percig pihentetjük, majd előmelegített sütőben, 15-20 perc alatt  világosbarnára sütjük



4 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Akár hol látok pogácsát, rögtön megkívánom... Ezt is. Most munka előtt mehetek pogit venni! :o) Nagyon guszta!!!

Erika írta...

Minden kacsazsírral készült ételt szeretek, a legfinomabbak!:)

gionetta írta...

Juj, de guszta! Szeretem a kacsízsírt a pogácsában. :-))

Gabriella írta...

A pogácsa nevén rögtön megakadt a szemem itt a Blogarchívumodban - szerintem azért, mert nagyon szeretem a kacsazsírt. :))
Nagyon szép magas pogácsákat sütöttél, meg is kívántam... (úgy jártam, mint ahogy felettem írta Illéskrisz:))

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...