2013. március 25.

Bárányhúsos sóskaleves





A sóska eléggé megosztó, pedig nagyon ízletes leves készíthető belőle. Bárányhússal együtt egyedi és karakteres ízvilágot eredményez, de bármilyen hússal, vagy akár hús nélkül is készíthető. Ilyenkor tojást lehet a levesbe főzni. Ha nem szeretjük a levesben úszkáló sóskaleveleket, turmixoljuk le. Savassága miatt nem kell sokat használni belőle, ezért is mérik a piacon marékkal ami általában elég egy leveshez.

Hozzávalók: 60-70 dkg húsos báránycsont , kb. 10-15 dkg sóska, 8 dkg rizs, 2 tojás sárgája, 2 dl tejföl, só, bors

Elkészítése: A báránycsontokat enyhén sós, hideg vízben főni tesszük. Mikor felforrt, a lángot takarékra állítjuk, a leves habját szűrőkanállal leszedjük és addig főzzük, míg a hús leválik a csontról. Ha megfőtt, a levet átszűrjük és újból forrni tesszük. Hozzáadjuk a megmosott riszt, a sóskát és a csontokról leszedett húst. Kevés borssal és ha még szükséges, sóval ízesítjük. Ha a rizs megfőtt, elzárjuk a lángot és kicsit hűlni hagyjuk, majd a tojássárgákat kikavarjuk a tejföllel, kevés levessel és hozzáöntjük az ételhez.


5 megjegyzés:

Az amatőr hagyományörző írta...

Hát ez nagyon finom lehet , nagy kedvencem a sóskaleves !Ezt a bárányos változatot ki kell próbálnom ! Nálunk a sima buggyantott tojásos változat él amit ilyenkor egy kis sonkalével és egy metszés kolbásszal készítünk , rizs nem kerül bele , pirított kenyérrel esszük !

Adél írta...

Ezt a levest Anyai nagymamámtól tanultam, húsvétkor bárányt vágtak és mindig készült ilyen leves is. Kolozsvár környéki falvakban így készítik, rizzsel és bárányhússal. Nagyon finom íze van :)

Blogkonyha írta...

Még sosem főztem sóska levest, csak mártást belőle. Biztos finom, habár csak én szeretem...

Anikó írta...

Én is csak édes mártást szoktam készíteni sóskából főtt krumplival, pedig szeretem a sóskát, így is ki fogom próbálni, nálunk a családban senki nem készített sóskalevest soha, biztos nem szerették, pedig finom:-)))))

Gabi írta...

Epp most keszitem,mi is igy szoktuk, baranyhussal, igen finom!!?Batran ki lehet probalni.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...