2012. június 4.

Tejszínes karalábéfőzelék



Hozzávalók: 4 karalábé a zsenge zöldjével együtt, 1 hagyma, 3 dl tejszín, 2 evőkanál liszt, 2 evőkanál olaj, 1 evőkanál házi ételízesítő, só, bors, petrezselyem levél

Elkészítése: A karalábét megpucoljuk, zöldjével együtt megmossuk és hosszúkásra vágjuk. A hagymát megpucoljuk, apróra vágjuk és az olajon félig megdinszteljük. Ekkor hozzáadjuk a felvágott karalábét és tovább dinszteljük. Sóval, borssal és ételízesítővel fűszerezzük, majd felöntjük annyi vízzel amennyi épp ellepi és puhára főzzük. A lisztet csomómentesre keverjük a tejszínnel, kevés lével a főzelékből hőkiegyenlítjük és állandóan kavarva besűrítjük vele a főzeléket. Végül megszórjuk apróra vágott petrezselyem levéllel és melegen tálaljuk.


4 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Úh, de guszta, imádnám! nagyon jó a fotó is. Annyira tavaszi étek! Én üresen enném, nem rontanám el hússal sem az ízét...Csodás fogás!

María írta...

Csakúgy, mint Kriszti, én is imádnám, én is csak úgy magában. Fogok is főzni, a család legfeljebb nem eszik belőle, magukra vessenek :)!!

gionetta írta...

HMmmmm. Finom lehetett. Nálunk a karalábéfőzelék sajna csak édeskés ízben fogy el, ellentétben a levessel, ami minden mennyiségben jöhet, paprikásan, vagy tejfölösen, mind1.

Kati írta...

Ez éppen egy nekem való főzelék:) És az idén még nem is készítettem. A sajtos paradicsomlevesed is guszta.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...