2011. december 1.

Sütőtök( döblec) krémleves


Hozzávalók:  70 dkg döblec, 1 hagyma, 5 dkg vaj, 2 evőkanál házi ételízesítő, 2 dl főzőtejszín, só, szerecsendió; a tálaláshoz: 1 dl tejföl

Elkészítése: A vajon megdinszteljük az apróra vágott hagymát és a kockára vágott döblecet, hozzáadjuk az ételízesítőt és felöntjük vízzel. Addig főzzük, míg a döblec megpuhult, majd a levét leszűrjük és a döblecet összeturmixoljuk. Felhígítjuk a főzőlevével és a tejszínnel. ha szükséges, még sózzuk és szerecsendióval ízesítjük, majd kiforraljuk. Tejföllel tálaljuk.


10 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Művészet a gasztronómiában!

Éva írta...

Nagyon guszta ! Csak elképzelni tudom az ízét mert még nem ettem sütőtök levest. Nagyon szépen dekoráltad!

Blogkonyha írta...

Ó, micsoda díszítés, elájulok menten! Nagyon feldobja ezt a finom levest! Imádom!

Csiperke írta...

Bár nem szeretem, a képek fantasztikusak!

trollanyu írta...

Nagyon ínycsiklandó, gyönyörű a színe meg a dekoráció is:)

Ottis írta...

Csodásan néz ki!

marcsis írta...

Úúúú, ez baromi jól néz ki!Kérek... :)

Katucikonyha, írta...

Tényleg gyönyörűen tálaltad, nagyon finom lehet!

tücsi írta...

Gyönyörűen néz ki ahogyan tálaltad. Már nem is csodálkozom, mert mindig szuper a tálalásod, és a fényképeid.:)) Biztosan nagyon finom lehet:))

Fernel írta...

Csak a dekorációnak kitálalt főtt sütőtököt látom, le kell takarni a billentyűzetet, belecsepeg a nyálam, itt csak ilyen szálas- rostos, nem elég édes ócska kanadai sütőtököt kapok.
Én meg olyat akarok, mint a te képeden van. Valamikor, rég, a nagyanyám kertjében volt egy fajta sütőtök, komolyan babarózsaszín héja volt, és isteni édes, omlós, főzve fenomenális.
Na, olyant vadászok évek óta! Ha valaki lát, pár magocskát vágjon hozzám!

Na, félre az álmodozással, szuper a levesed! Nagyjából én is így csinálom, csak én néha elengedem magam, gyömbér, kakukkfű, és a picike csilipehely!
Ha nem elég édes a tök- márpedig ez sose elég édes- akkor kis mézzel ízesítem. Mivel nem hagyományos sütőtökből csinálom, sűrítőnek én két krumplit is hozzáfőzök.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...