2011. július 28.

Gomba krémleves






Hozzávalók:40 dkg gomba, 1 krumpli, 1 hagyma, 1/2 l tej, kevés olaj,  1 tojás sárgája,  1 dl tejföl,só ,bors,őrölt pirospaprika

A hagymát apróra vágtam, a gombát vékony szeletekre és kevés olajon megpároltam.Kivettem 4 kanál párolt gombát betétnek a levesbe. Hozzáadtam a felkockázott krumplit,fűszereztem és felöntöttem  1 l vízzel .Mikor megfőtt a krumpli, az egészet leturmixoltam és feltöltöttem a tejjel,hozzáadtam az apróra  vágott petrezselyemlevelet és felforraltam.Mikor kicsit kihűlt, a tojássárgáját kikavartam a tejföllel és a leveshez adtam.Párolt gombaszeletekkel tálaltam.


16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Guszta! Szépek az edények!

martinelli írta...

Nagyon jól néz ki!

Kati írta...

Még sosem ettem gombalevest, de a te változatod nagyon jól hangzik. Gyönyörű a tálalás, nagyon szépek az edénykéid.

sedith írta...

Biztos isteni! És a fotók! Gyönyörűek!!!:) No, meg a készleted!:)

Adél írta...

Köszönöm,lányok!:)

Petra írta...

Isteni! :)

alchri írta...

Jaj de nagyon szépek a tálkáid,meg a tálalás,meg a leves, meg minden így együtt!!!

Anazar írta...

Milyen csodás leveses tálak!!

Éva írta...

Nagyon jól néz ki, guszta! Nagyon szépek az edényeid! A leves pedig biztos nagyon finom!

Vicuska írta...

:D már unalmas lesz újra olvasni, de tényleg hangulatos, szép motívumú leveses tálban prezentáltad ezt a finom aromájú gombalevest :)

Bianka írta...

Nagyon szeretem és micsoda csodás tálkáid vannak

Blogkonyha írta...

Micsoda tálalás! Nagyon guszta! Tetszenek a tálkák! Csak nem Korondi?

Adél írta...

Aranyosak vagytok,köszönöm a tálkáim dicséretét.:) Édesanyámtól kaptam őket ajándékba,nem Korondról vette,de kirakodós vásárból valók.

Culinaria Ungaria írta...

Szia Aleda!
Képzeld el, nekem ugyanezek a tálkáim vannak!!! A német anyósomtól örököltem öket!! Hihetetlen, hogy ennyi távolság ellenére neked is ugyanezek a tálkák vannak!! Neked is megvannak a hozzá tartozó barna tányérkák??
A férjemmel teljesen le vagyunk döbbenve! Mik nincsenek, ugye?? A férjem rögtön megjegyezte, hogy a guszta levesedet ö is eltudná kanalazni!! :-)

Adél írta...

Culinaria Ungaria : Nem,nincsenek tányérkái.Anya mondta,hogy rózsaszín rózsás is volt,de ezt találta szebbnek és ebből vett két darabot.Elég borsós ára volt,de mivel tudta,hogy szeretni fogom,meglepett vele.
Ez kellemes meglepetés,hogy neked is vannak ilyen tálkáid.Ezek szerint németből származhatnak,nincs semmi felirat rajtuk.

Culinaria Ungaria írta...

Amíg élt, addig anyósom sokat utazott apósommal, bejárták egész Európát. A férjem szerint kint vették Romániában a tálkákat. Èn is fotóztam már bennük levest, majd valamikor felteszem, akkor meglátod. Egyébként én anno nagyon rondának találtam öket, de az idövel megszerettem, és ma már nagyon sajnálom, hogy tartottunk meg sokkal többet a régi konyhai dolgokból... De már így is tele van konyha!!! Az enyémen sincs egyébként semmi felirat.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...