2011. május 25.

Töltött tojás




Rég nem készítettem töltött tojást (húsvétkor is elmaradt) és a kislányom szóvá is tette,így most szombat reggelire,ami már majdnem 11 óra volt( ekkor ért haza iskolából,matek előkészítőről) ,csak és kizárólag az ö kérésére  és neki készült.

Hozzávalók: 8 tojás, 12 dkg májkrém, 1 csokor metélőhagyma, só, bors, űrölt fűszerpaprika; a majonézhez: 1 tojás sárgája, 1 kávéskanál mustár,  2,5 dl olaj, 3 dl tejföl, só, bors; a tálaláshoz: 1 tojás, metélőhagyma

Elkészítése: A tojásokat keményre főzzük, megpucoljuk és félbevágjuk. A sárgájukat kikeverjük a májkrémmel, sóval, borssal és kevés őrölt fűszerpaprikával fűszerezzük, majd belekeverjük az apróka vágott metélőhagymát. Ha esetleg túl kemény, kevés mártást adunk hozzá. Egy csillagcsővel ellátott nyomózsákba tesszük és a fél tojásokat megtöltjük a krémmel. A mártáshoz a tojásból, mustárból és olajból majonézt keverünk, hozzáadjuk a tejfölt és sózzuk, borsozzuk. A mártást egy tál aljára szétterítjük és belehelyezzük a megtöltött tojásokat. Tálaláskor  megszórjuk reszelt főtt tojással és metélőhagymával. 


8 megjegyzés:

Edó írta...

Mi is nagyon szeretjük!Én a tejföl-majonézből a töltelékbe is kavarok.Gyönyörű fotók!

Névtelen írta...

Yumm!!
Anazar

Barbi konyhája írta...

Imádom! És én is májkrémmel, tejföllel készítem! Rokon lelkek vagyunk? Sokan vajjal keverik, én azt nem szeretem. Nagyon csábítóan néznek ki és a fotó..! :D

Éva írta...

Nagyon guszta!Szépségversenyre küldheted a fotódat! Szeretem a töltött tojást, májkrémmel még nem próbáltam, de legközelebb kipróbálom.

Ottis írta...

Nagyon szép a tálalás!

Blogkonyha írta...

Nagyon gyönyörűséges! Májkrémmel még nem próbáltam, biztos fincsi! Annyira szépek a képek!!!

Adél írta...

Edó:Köszönöm.Ha kemény a májkrém,én is szoktam kicsit belekavarni puhításként.

Anazar: :)

Barbi:Köszi,vajjal nem is hallottam .

Éva:köszi.Meglep,h mennyien nem hallották májkrémmel.Erdélyben,többnyire igy készítik.

Ottis.KÖszönöm,igyekszem.Szeretem látni a lánykám szemén a csillogást,amikor elébe teszem.Ezért már megéri.

Illéskrisz: Köszönöm,nagyon fincsi igy,szerintem.Érdemes kipróbálni.

Vicuska írta...

Gyönyörű látvány!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...