2011. május 6.

Pitypang méz












Hozzávalók: 300 db. pitypangvirág,1 kg cukor,2 citrom,1,5 l víz

A pitypang virágokat délben szedtem le,amikor teljesen ki voltak nyílva,bő vízben többször is átmostam .1,5 l vízbe felkarikáztam 2 citromot,hozzáadtam a virágokat és 1 órán át,lassú lángon gyöngyözve főztem. Gézen átszűrtem majd hozzáadtam a cukrot és újabb 20 percig főztem.Forró üvegkannákba töltöttem és meleg dunsztba hagytam kihűlni.

Melegen híg az állaga,de miután kihűlt olyan mint a méz.Volt amikor másnap szűrtem csak át ,de akkor sötétebb színe és kissé intenzívebb  íze lett.Menta vagy citromfű teával szeretem a legjobban,nagyon jó ízt kölcsönöz,de bármilyen teát, üdítőt  vagy akár süteményt is lehet vele édesíteni.

18 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki, guszta! Egészen biztos nagyon egészséges. Édesanyám cukorbeteg volt és ezt a virágot és a szárát ette szegényke, állítólag csökkenti a cukorszintet.

Jutka írta...

Gyönyörű színe lett!Nagyon szeretjük :)

Tücsök Bogár írta...

Én erről még nem is hallottam, de az biztos, hogy egyszer elkészítem. Fantasztikus!!!

Adél írta...

Éva: Igen,a pitypang virágja és a szára csökkenti a cukorszintet,viszont igy elkészitve már tilos a cukorbetegeknek.
Viszont vesebetegeknek kimondottan jó,mivel ők nem bírják a valódi mézben megtalálható savakat.
Szóval..csak mértékkel.

Jutka: Köszi:)

Tücsök Bogár:Ha megérzed majd az illatát és az izét,biztos nem fogod bánni,h elkészitetted.

Anazar írta...

Nagyim készített régen, de citrom nékül. A pitypang (nálunk csorbóka néven volt ismert) eleve kesernyés, nem keseredik meg a citromhéjtól?

Barbi konyhája írta...

Én sem halottam még erről sosem, pedig tele volt a kertünk pitypanggal!!! A kis férjem lefűnyírózta, de elmentem és, ha idén már nem is jövőre elkészítem! Köszi! :D

Kati írta...

De jó, nálam is éppem nost készül,gyönyörűek lettek a fotók, csupa napfény.

Mézeskalács írta...

Soha nem hallottam még róla, de nagyon szuperül hangzik! Eszméletlen jók a fotók!!!

Blogkonyha írta...

Hát ez fantasztikus! Gyémánt ötlet!!!! Megyek szedem a virágot, úgy is tele van a kert...

csincsilla írta...

hű, hogy te miket tudsz, még nem is hallottam erről:)

Adél írta...

Anazar: Egyáltalán nem keseredik meg, a virágot szár nélkül kell szedni.A citrom héja sem keseríti.

Barbi:Napok óta készültem,de valahogy nem adódott időm megcsinálni,mikor ki volt nyílva a virágja,a tegnap meg a férjem ultimátumot adott,ha learatom ha nem a virágot,ö bizony este lenyírja a füvet.Igaz ami igaz..rá is fért már,akkora volt.

Kati:Köszönöm,várom a Tiédet is.

Mézeskalács:Köszönöm,itt azért elég sokan készítik.

Illéskrisz!:)Kíváncsi vagyok a véleményedre.

Csincsilla::)

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Aleda!
Azáltal hogy az olvasóm lettél találtam meg az oldaladat. Szép és finom dolgokat csinálsz, csak gratulálni tudok! Most pedig megyek pitypangot keresni!! Ki kell próbálnom a pitypangmézt mindenképp!! Majd írok hogy milyen lett! További szép hétvégét kívánok!
Szeretettel:Krisz!

Adél írta...

Culinaria Ungaria : köszönöm szépen.várom a véleményedet:)

Roza írta...

Kedves Aleda, te is nagyon kreatív vagy:) Csak lesek:)) De a jó dolgokat magam is ki fogom próbálni, ez a pitypang méz közéjük tartozik. Csodás!

tücsi írta...

Nézem a pitypang mézedet, csodálatos nyári nap jut eszembe róla. Most nagyon vidítóan hat. Gyönyörűek a képek!:-))

K. Attila írta...

Mi a Maria Treben könyvéből ismerjük Másképpen, de évek óta főzzük és fogyasztjuk!

Unknown írta...

Én is csináltam és nagyon finom lett mindenki készítse el

nhala.81 írta...

Szia! Elkészítettem így, ahogyan írtad, de nekem nem sűrűsödött be. Leszűrés után biztosan elég neki a 20 perc főzés? Előre is köszönöm a válaszod. :)

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...