2011. május 18.

Epres ,rikotta krémes kosárkák

Sütikalandok  mozgalom  2.fordulóján az én receptem kapta a legtöbb szavazatot(köszönöm azoknak,akik szavaztak rám), így nekem kell a 3. fordulóhoz adni egy alapreceptet. Aki szeretne részt venni a játékban,ennek a receptnek az összes hozzávalójából ,hozzáadva ezt-azt,ami azért nem változtatja meg a témát, készítsen el egy teljesen más típusú desszertet vagy süteményt.
 Gondolkoztam azon,hogy epres témát válasszak e ,hiszen most tömve lesznek a blogok epres receptekkel,végül úgy döntöttem,hogy igen,hátha így többen fognak a játékra jelentkezni.Aki tehát szeretne játszani,az  töltse majd fel a receptjét a saját blogjára és egy képet a recept  linkjével küldje el a sutikalandok kukac gmail pont com  mélcímre.
Szavazni a Sütikalandok blogon és a blog  Facebook oldalán lehet majd.(természetesen az én receptem erre a fordulóra nem kerül bele,hisz  én adom a feladványt)






Hozzávalók
Kosarak: 2 tojás fehérje,5 dkg vaj,5 dkg porcukor,5 dkg liszt
Krém: 25 dkg rikotta, 2 dl. tejszín, 1 vaniliacukor,
Diszités:5 dkg tejcsokoládé, 5 dkg porcukor,25 dkg eper

A kosárkákhoz a vajat kikavartam a porcukorral,hozzáadtam a lisztet és a tojásfehérjét és krémmé kevertem.Sütőpapira 15 cm átmérőjű köröket rajzoltam és egy egy evőkanál krémet belesimítottam.5-8 perc alatt megsütöttem.Mikor a széle már kezdett barnulni kivettem és finoman ráterítettem egy egy megfordított pohárra ,úgy hagytam kihűlni.
A krémhez a rikottát kikavartam 1 dl tejszínnel és a vaníliás cukorral,a megmaradt tejszínt kemény habbá vertem és hozzákevertem a krémhez.
A tejcsokit gőz fölött felolvasztottam és vékony sugárban a kosarak belsejére csorgattam.
6 szem epret bevontam a tejcsokival és dermedni hagytam.A többi epret a porcukorral összeturmixoltam.
A krémet a kosarak aljára tettem,középre töltöttem az eperöntetet és a csokis eperrel díszítettem.

A kosarak hozzávalóiból pontosan 6 evőkanál lett.A krém 6 fele osztva belefért volna a kosarakba,de a kép kedvéért nem tömtem tele .



13 megjegyzés:

Bianka írta...

Fantasztikusan gyönyörűek

Éva írta...

Nagyon nagyon szépek! Ügyes vagy !

Alíz, Erdélyből írta...

Nem véletlenül nyerted meg ezt a fordulót, csodaszép ez a sütemény. Biztos finom is.

Citromhab írta...

Csodaszép!!!

Barbi konyhája írta...

Egy művész vagy, hihetetlen szépérzékkel megáldva!! Öröm ránézni a fotókra, már enném is!

M@rti írta...

Kész művészi alkotások!A megvalósítás is és a fotók is!

Ottis írta...

Nagyon guszta, gratulálok!

Csiperke írta...

Olyan, mintha egy mestercukrász kezei közül kerültek volna ki!

sedith írta...

Ez művészi, Aleda!:) Hogy is jutott eszedbe egy ilyesmit kitalálni?!:)
Gratulálok!

Adél írta...

Igazán köszönöm Mindenkinek a kedves szavakat.Azért a művészet messze áll még tőlem:)

sedith: hajlamos vagyok mindent kosárba pakolni:)sokat nem kellett gondolkodnom

Gabi, a tortatanonc írta...

Mennyire, de mennyire tetszetős, már érzem az ízét a számban és érzem, ahogy elropogtatom a kosárkák szélét! Recept elmentve!

Névtelen írta...

En megprobáltam de a tesztam leragadt es nemtudtam felszedni es amikor egy kis olajat raktam alá nemtudtam megformázni ugy ahogy jol nezett volna ki segits lécci hogy neked hogy sikerult.

Adél írta...

Sütőpapírra kentem a masszát, nekem nem ragadt le. Zsíradék is van benne, nem kéne leragadjon. Nem lehet, hogy túl hamar próbáltad levenni róla, még kellett volna picit sülnie? Azért kiszárítani nem szabad, mert akkor már nem hajlik rá a pohárra és nem alakul ki a kosár formája.
Esetleg próbáld meg szilikonos sütőpapíron. Sajnálom, hogy nem sikerült. :(

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...