2011. május 2.

Csokis




Ez a sütemény még húsvétra készült ,nem nagy szám,semmi különös nincs benne,mégis ez a kislányom kedvence.Bármikor megkérdem tőle,mit süssek,ez a válasz "csokist " .Akár hány félét sütök és ezt kihagyom,akkor bizony nem sütöttem semmit.

Hozzávalók: 
Piskóta: 5 tojás,15 dkg liszt,15 dkg cukor,csipet só
Krém: 20 dkg vaj,10 dkg 70% os csoki,1 csokis puding,4 kanál cukor,4 dl tej
Csokiöntet :10 dkg cukor,3 kanál kakaó,1 kanál étkezési keményítő,1 dl víz

A piskótához az egész tojásokat a keverőtálba törtem ,hozzáadtam a csipet sót és lassan adagolva a cukrot addig vertem,míg egy laza,könnyű  krém lett ( ez eltarthat 10-15 percig ). Ekkor beleszitáltam a lisztet és könnyű mozdulatokkal összekavartam.Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben,25 perc alatt készre sütöttem.

A krémhez a pudingot  elkavartam a 4 kanál cukorral , tejjel és addig főztem  míg besűrűsödött .A csokit gőz fölött megolvasztottam, mikor kihűltek , kanalanként a vajhoz adtam és habosra kavartam.

A csokiöntethez a cukrot,a kakaóval és a keményítővel összevegyítettem ,felöntöttem a vízzel és csomómentesre kavartam.Lassú tűzön ,folyamatosan keverve10 percig főztem.Vastag állagú,de folyékony csokiöntetet kapunk.

A kihűlt piskótát két lapba vágtam, a krém háromnegyedét az alsó lapra kentem,rátettem a másik lapot és a megmaradt krémet. Leöntöttem a csokiöntettel,dermedés után szeleteltem.

6 megjegyzés:

Ottis írta...

Nagyon guszta!

R. írta...

Ezt okvetlen kipróbálom! Márcsak azért is, mert gyenge sütisütő vagyok (remélem nem lesz nagy falat ez nekem) :)

Éva írta...

Jó kis könnyű sütemény, guszta!

Bianka írta...

Az utolsó kép nagyon ütős :)

Adél írta...

Köszönöm,Lányok!

Rita,nagyon egyszerű,próbáld ki.Ha szeretitek a tömény csoki ízt.akkor sikere lesz.A piskóta meg nagyon könnyű,omlós lesz.

Edina írta...

ez nem csak h jol nez ki, hanem nagyon finom is :-> :)

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...