2011. május 22.

Csalános spenót leves kétféleképpen




Hozzávalók:  Fele fele arányban spenót és csalán (nekem 2-2 marékkal), fél liter tej, 2 szál új fokhagyma,kevés olaj, 1 kanál liszt, só
A spenótot és a csalánt jól megmostam ,leforráztam,leszűrtem és kissé összevagdaltam.Az fokhagymát kevés zöldjével együtt apróra vágtam,olajon megdinszteltem ,rátettem az összevagdalt spenót-csalán keveréket,1 kanál lisztet és folytonos keverés mellett  felöntöttem a fél liter tejjel és 1.5 l vízzel.Sóval ízesítettem és kb. 10 percig főztem.



Spenótos csalánleves paprikásan

Hozzávalók: 25 dkg sóska, 25 dkg spenót, 2 szál zöld fokhagyma, 3 dl tej, 2 evőkanál olaj, 1 evőkanál liszt, 1 evőkanál paprikakrém, só; továbbá: 4 tojás, esetleg ecet

Elkészítése: A spenótot meg a csalánt hideg vízben többször is megmossuk, majd forró vízben leforrázzuk. Leszűrjük, hagyjuk lecsöpögni és késsel összevágjuk.  A friss fokhagymát megpucoljuk, megmossuk és a zöldjével együtt apróra vágjuk, majd az olajon megfonnyasztjuk. Megszórjuk a liszttel, összekavarjuk és azonnal hozzáadjuk az összevágott spenót-csalán keveréket, majd együtt megdinszteljük. Félrehúzzuk a tűzről és lassan adagolva a tejet, csomómentesre kavarjuk. Felöntjük vízzel, beletesszük a paprikakrémet, megsózzuk és megfőzzük. Vigyázzunk míg felforr, mert a liszt miatt könnyen kifuthat! A keményre főtt tojásokat karikára vágjuk és tálaláskor a levesbe tesszük. Ízlés szerint ecettel savanyíthatjuk is. 


4 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Nagyon szeretem benned, hogy használod azokat a növényeket, amiket erdőn mezőn találhatunk. Én is ilyen vagyok.

Anazar írta...

Habarva is pompás lehet a spenótcsalán ;-)

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Aleda!
Kitettem a díjad!! Mégegyszer köszönöm szépen! Tücsök Bogárnak igaza van, ritka, manapság ritka ha valaki a vadnövényeket fözésre használja!! pedig fincsik és sokkal egészségesebbek, mint a boltban vehetö zöldségek! Holnap megyek csalánt gyüjteni, ezt ki kell próbálnom!!
Csak így tovább a szép fotókkal és még finomabb receptekkel!! :-)

mariadeco írta...

Nagyon szeretem a spenótot és a csalánt is, a kedvenceim tavasszal,én is szoktam csalánt főzni.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...